Uważność dla wiecznie zajętych osób

Przedstawiamy dwa pomysły związane z praktyką uważności (mindfulness), które mogą zastosować nawet wiecznie zabiegane osoby. Powodzenia!

NOW

Notice (dostrzeż): Na czym skupiona jest moja uwaga?
Observe (obserwuj): Co robię? Opisz to: „chodzę”, “siedzę”, “oddycham”, a następnie skup się na doznaniach płynących z twojego ciała.
Wise mind (pomyśl): Co teraz? Co powinienem zrobić dalej? Robić czy być?

 

Jeśli szukasz wyjaśnienia swojej teraźniejszości, popatrz w przeszłość.
Jeśli chcesz poznać swoją przyszłość, spójrz na teraźniejszość.
Buddha

Uważność dla „wiecznie zajętych” ludzi:

• Wybierz dowolną aktywność, którą wykonujesz w ciągu dnia i poświęć jej 1-2 minuty pełnego skupienia i uwagi; np. wypicie filiżanki herbaty, spacer, mycie naczyń.
• Cokolwiek robisz, skup się na tym właśnie momencie. Patrz, słuchaj, poczuj zapachy, dotknij, odczuwaj, oddychaj.
• Dostrzeż moment, w których przychodzą ci do głowy inne myśli i wrażenia, a następnie z powrotem skieruj swoją uwagę na wykonywaną czynność.
• Bądź wobec siebie cierpliwy i współczujący.
• Opisuj w kategoriach dobry, zły, przyjemny, nieprzyjemny – ale staraj się nie osądzać.
• Jest jak jest.
• To przeminie

Wszystko płynie. Nic nie jest stałe

Heraklit

 

Tłumaczenie: Joanna Romanowska
Źródło: https://www.getselfhelp.co.uk/docs/NOW.pdf

Udostępnij