Pozytywny dialog wewnętrzny – pozytywne afirmacje

Pozytywne afirmacje motywują nas i pomagają radzić sobie w sytuacjach stresujących. Wystarczy, że obejrzysz mecz tenisa, a dostrzeżesz moc pozytywnego dialogu wewnętrznego. Zawodnik, który wygląda na przygnębionego i który najprawdopodobniej krytykuje sam siebie, popełnia wiele błędów i nie gra za dobrze. Z kolei zawodnicy, którzy grają jak mistrzowie wyglądają na pewnych siebie i używają pozytywnego dialogu wewnętrznego, żeby się zmotywować i zmusić do większego wysiłku. W ciągu meczu zawodnik może doświadczać obu tych stanów – ale w danym momencie lepszy będzie ten, który używa i wierzy w moc pozytywnego dialogu.

Możemy stać się własnymi trenerami i zacząć używać motywujących słów. Każdy z nas przechodził przez niepokojące i bolesne sytuacje, które można wykorzystać, by pokonać obecne trudności.

Przykłady pozytywnego dialogu wewnętrznego:

• Zatrzymaj się, weź głęboki oddech, możesz to zrobić!
• To minie
• Mogę być niespokojny/ zły/ smutny i wciąż dać sobie z tym radę
• Udało mi się wcześniej, teraz też mogę to zrobić
• Źle się z tym czuję, to normalna reakcja organizmu. To minie
• To tylko uczucia, zaraz odejdą
• To nie będzie trwało wiecznie
• Krótkotrwałe cierpienie, długotrwałe korzyści
• Mogę się czuć źle, ale wciąż obrać nowy i lepszy kierunek
• Nie muszę się spieszyć. Mogę zrobić to powoli
• Przetrwałem wcześniej, przetrwam teraz
• To poprzednie doświadczenia wywołują we mnie takie uczucia. Teraz jestem bezpieczny
• Mój umysł nie zawsze jest moim przyjacielem
• Myśli to tylko myśli. Nie zawsze są prawdziwe
• Wyciągnę wnioski z tego doświadczenia, nawet jeżeli teraz wydaje się to niemożliwe
• To trudne i niewygodne, ale tylko chwilowe
• Chcę postrzegać to wyzwanie jako okazję do sprawdzenia siebie
• Mogę użyć moich umiejętności radzenia sobie i przejść przez to
• Mogę wyciągnąć wnioski z tej sytuacji, następnym razem będzie łatwiej
• Uspokój się i idź naprzód

Zapisz pozytywną afirmację dla każdej trudnej lub niepokojącej sytuacji. Niech to będzie coś, co pozwoli ci pokonać te trudności. Zapisz je na kartce i miej ją zawsze przy sobie, by zawsze o nich pamiętać.

Tłum. Marta Dębska Źródło: https://www.getselfhelp.co.uk//affirmations.htm

Udostępnij