afirmacje

Pozytywny dialog wewnętrzny – afirmacje

Pozytywne afirmacje motywują nas i pomagają radzić sobie w sytuacjach stresujących. Wystarczy, że obejrzysz mecz tenisa, a dostrzeżesz moc pozytywnego dialogu wewnętrznego. Zawodnik, który wygląda na przygnębionego i który najprawdopodobniej krytykuje sam siebie, popełnia wiele błędów i nie gra za dobrze. Z kolei zawodnicy, którzy grają jak mistrzowie wyglądają na pewnych siebie i używają pozytywnego dialogu wewnętrznego, żeby się zmotywować i zmusić do większego wysiłku. W ciągu meczu zawodnik może doświadczać obu tych stanów – ale w danym momencie lepszy będzie ten, który używa i wierzy w moc pozytywnego dialogu.

 

Możemy stać się własnymi trenerami i zacząć używać motywujących słów. Każdy z nas przechodził przez niepokojące i bolesne sytuacje. By je przezwyciężyć może sięgnąć po afirmacje.

 

Przykłady pozytywnego dialogu wewnętrznego:

  • Po pierwsze, zatrzymaj się i weź głęboki oddech. Zrobisz to!
  • To minie.
  • Mogę być niespokojny/ zły/ smutny i wciąż dać sobie z tym radę.
  • Skoro udało mi się wcześniej, teraz też się uda.
  • Źle się z tym czuję, to normalna reakcja organizmu. Ona przeminie.
  • To tylko uczucia, zaraz odejdą.
  • Nie będzie to trwało wiecznie.
  • Krótkotrwałe cierpienie, długotrwałe korzyści.
  • Czuję się źle, ale wciąż mogę obrać nowy i lepszy kierunek.
  • Nie muszę się spieszyć, mogę więc zrobić to powoli.
  • Ponieważ przetrwałem wcześniej, przetrwam i teraz.
  • Wcześniejsze doświadczenia wywołują we mnie takie uczucia. Teraz jestem bezpieczny.
  • Mój umysł nie zawsze jest moim przyjacielem.
  • Myśli to tylko myśli. Nie zawsze są prawdziwe.
  • Wyciągnę wnioski z tego doświadczenia, nawet jeżeli teraz wydaje się to niemożliwe.
  • Jest to trudne i niewygodne, ale tylko chwilowe.
  • Chcę postrzegać to wyzwanie jako okazję do sprawdzenia siebie.
  • Użyję moich umiejętności radzenia sobie i przejdę przez to.
  • Wyciągnę wnioski z tej sytuacji, następnym razem będzie łatwiej.
  • Uspokój się i idź naprzód.

 

Co dalej?

Zapisz pozytywną afirmację dla każdej trudnej lub niepokojącej sytuacji. Niech to będzie coś, co pozwoli ci pokonać te trudności. Zapisz je na kartce i miej ją zawsze przy sobie, by zawsze o nich pamiętać.

 


Tłumaczenie: Marta Dębska

Źródło: https://www.getselfhelp.co.uk//affirmations.htm


 

Udostępnij